Aquest és un blog nascut, inicialment, amb la voluntat de compartir amb vosaltres les meves notes de viatge, en tornar de Turquia, l’agost de 2009. Però de seguida, en arribar a Istanbul, el meu interès per aquest país, ha derivat en fascinació i m’he sentit empesa a conèixer-ne més coses, encara que sigui de Barcelona estant.

És per això que, les meves notes de viatge, han esdevingut un quadern de notes, que no ofereix una visió objectiva ni global de Turquia, sinó una impressió personal i subjectiva, fruit de la fascinació que ha despertat en mi aquest país meravellós. M’agradarà compartir aquestes impressions amb tots vosaltres i que m’ajudeu a enriquir-lo amb les vostres crítiques, comentaris i suggeriments.

diumenge, 15 de novembre del 2009

SONS DE TURQUIA 2


TAKSIM TRIO
Aquest és el segon comentari de la sèrie que he anomenat Sons de Turquia, amb la qual vull presentar-vos les músiques que acompanyen aquest blog, que són, d'alguna manera, les “meves” músiques de Turquia.
Començo parlant-vos de tres instruments, de tres músics, de tres amics. Si, us parlo del Taksim Trio. Des del primer cop que els vaig escoltar, em van conmoure profundament i són a la meva llista de sons de Turquia des del començament. El diàleg entre orient i occident es mostra de tal manera a la seva música, que em transporta inevitablement fins on conflueixen totes les cultures, aquest lloc obert al món que és Istanbul.

El Taksim Trio el componen tres grans mestres instrumentistes: Hüsnü Şenlendirici al clarinet, Ismail Tunçbilek al bağlama i Aytaç Doğan al kanun, que han decidit unir el seu virtuosisme en aquest projecte on conviuen tots els estils de la música turca actual: la tradicional i l’experimental, l’arabesc i l’avantguarda, el jazz i la música clàssica otomana.
Taksim no és tan sols la gran plaça de Beyoğlu, a Istanbul.
Taksim és, a més, la improvisació que precedeix les llargues suites musicals a les cançons clàssiques otomanes anomenades şarkı. Les meravelloses improvisacions del Taksim Trio provoquen una emoció profunda que em fa reviure els moments passats a la inoblidable Istanbul.

Hüsnü Şenlendirici - clarinet
Hüsnü Şenlendirici va tenir, des de molt petit, l'oportunitat de treballar amb els músics més importants de Turquía. Està considerat el successor del mestre i virtuós turc Mustafa Kandıralı i com l'ambaixador de la tradició musical turca del clarinet més enllá de las fronteres de Turquía.
Ismail Tunçbilek - bağlama
Per la seva tècnica, la seva creativitat i la seva personalitat, Ismail Tunçbilek és la columna vertebral de la banda. Ha col·laborat amb compositors de l'Orient Mitjà i Egipte i, fins i tot, amb músics espanyols de jazz i flamenc, com Paco de Lucia (guitarra), Carles Benavent (baix, mandolina) i Jorge Pardo (saxo, flauta travessera).
Aytaç Doğan - kanun
Aytaç Doğan va començar a tocar el kanun als 12 anys i als 15 va iniciar la seva carrera com a músic professional. La seva col·laboració amb Ibrahim Tatlises, una de les icones de la música turca, ha contribuit de manera especial a la popularització d'aquest instrument.

1 comentari:

  1. Hola!
    He vist que t'has fet seguidora del meu blog, t'ho agraeixo, perquè així he descobert el teu, i em sembla molt interessant!

    A més aquest post, jo que em dedico a la música... :)

    Em faré seguidora del teu!
    Una abraçada!
    Elisabet

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

EM SEGUEIXEN DES DEL FACEBOOK

SUBSCRIU-TE A LES ACTUALITZACIONS DEL BLOG

PER A SABER COM SONA TURQUIA


MusicPlaylist

VISUALITZA AQUEST BLOC EN CASTELLÀ

MAPA INTERACTIU DEL MEU VIATGE A TURQUIA

MAPA INTERACTIU DEL MEU VIATGE A TURQUIA
Inclou adreces d'interès i informacions d'horaris, preus, itineraris, etc.

PLÀNOL DEL METRO D'ISTANBUL

CONVERTIDOR DE MONEDA

QUINA HORA ÉS A TURQUIA?

TECLAT VIRTUAL EN TURC

EL TEMPS A ISTANBUL

ETIQUETES

aeroport Atatürk (2) Afrodisias (1) agraïments (1) Akbil (1) Ara Güler (3) arquitectura bizantina (2) arquitectura otomana (1) art bizantí (2) art otomà (1) Arto Tunçboyacıyan (1) Avanos (1) Aytaç Doğan (1) Bağlama (2) baklava (2) Basar de les Espècies (1) Basar Egipci (1) Bennu Gerede (1) Beyoğlu (3) Bilioteca de Cels (1) börek (2) buzuk (1) cacık (1) Cafer İşleyen (1) Capadòcia (4) Caravansarai (1) Cases del vessant de la muntanya (1) ceràmica (2) çerkez tavuğu (1) Chora (1) Cisterna Yerebatan (1) Clarinet (1) Concili de Nicea (1) ÇORBA (1) cuina turca (8) darbuka (1) Derinkuyu (1) Didimeion (1) Didyma (1) dolma (1) Dolmabahçe (1) drets (1) Educació (1) Èfes (1) Egeu (4) Erkan Gürer (1) Església de Santa Irene (1) Església Fosca (2) Eylem Atmaca (1) Ezginin Günlüğü (1) Fatih Akın (1) Fethiye (1) fıstığı (2) Fotografia (2) Galatasaray (1) gastronomia turca (8) Gezginti (1) Gökhan Tümkaya (1) Goran Bregović (1) Göreme (4) gözleme (1) Gran Basar (1) havuç (1) Hipòdam (1) humus (1) Hüsnü Arkan (1) Hüsnü Şenlendirici (2) internet (1) Islam (1) Ismail Tunçbilek (1) Istanbul (12) Istiklal Cadessi (2) Izmir (4) Iznik (2) kanun (2) Karaköy (2) Kariye (1) Kaymaklı (1) kebap (1) Kenan Erim (1) kırmızı biber (2) köfte (1) Kuşadası (4) lahmacun (1) lokanta (1) manifest (1) Mesquita Blava (2) Mesquita de Rüstem Paşa (2) Mesquita de Rüstem Pasha (1) Mesquita de Selimiye (2) Mesquita de Suleymaniye (2) Mesquita Nova (2) meyhane (2) meze (5) Milet (1) museu a l'aire lliure de Göreme (2) Música Turca (4) Nadir Göktürk (1) nay (1) Nazar Boncuğu (1) Nicea (1) Nihat Odabaşı (1) ocakbasi (1) Okan Bayülgen (1) Onno Tunç (1) Ortaköy (1) oud (1) Pammakaristos (1) Pamukkale (1) patlıcan (2) Patrimoni de la Humanitat (UNESCO) (5) Pera (1) peynirli (1) pide (2) Pont de Gàlata (1) premis (1) rajoles (2) raki (1) rakı (1) restaurant (1) şakşuka (1) salatası (1) Samos (2) Santa Sofia (1) saz (1) Selçuk (1) Serdar Bilgili (1) Sezen Aksu (2) sigara böreği (2) Söke (1) Sultanahmet (1) Tahsin Aydoğmuş (1) Taksim Trio (1) Tales (1) Tamer Yılmaz (1) tanbur (1) Topkapi (1) Torre Gàlata (1) Tünel (1) Turquia (1) Uçhisar (1) Ull de Nazar (1) Ürgüp (1) viatjar a Turquia (15) visat (1) Yaşasin Okulumuz (1) Yavuz Bingöl (1) yoğurt (3) yufka (4) zeytinyağlı (1)

CERCA EN AQUEST BLOC

GAUDIU DEL MEU BLOG RESPECTANT-LO

M'HAN ENLLAÇAT A...

BLOCS AMICS

PER A TROBAR-ME A FACEBOOK...

PERSONES QUE LLEGEIXEN AQUEST BLOC

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...