Aquest és un blog nascut, inicialment, amb la voluntat de compartir amb vosaltres les meves notes de viatge, en tornar de Turquia, l’agost de 2009. Però de seguida, en arribar a Istanbul, el meu interès per aquest país, ha derivat en fascinació i m’he sentit empesa a conèixer-ne més coses, encara que sigui de Barcelona estant.

És per això que, les meves notes de viatge, han esdevingut un quadern de notes, que no ofereix una visió objectiva ni global de Turquia, sinó una impressió personal i subjectiva, fruit de la fascinació que ha despertat en mi aquest país meravellós. M’agradarà compartir aquestes impressions amb tots vosaltres i que m’ajudeu a enriquir-lo amb les vostres crítiques, comentaris i suggeriments.

dijous, 17 de setembre del 2009

APUNTS D'UN VIATGE A TURQUIA 1

Ens agrada viatjar al nostre aire, així que, com tots els nostres viatges anteriors, hem fet aquest pel nostre compte. Per a mi, el viatge comença amb els preparatius: decidir el destí, estudiar l'itinerari, buscar els vols, l'allotjament, recopilar informació... He passat temps preparant-lo. Moltes hores davant l'ordinador. Però... l'he gaudit des del primer moment!!!
Ja fa bastants dies que hem tornat, així que, més que un diari, això són una sèrie de notes que em permetran recordar el nostre viatge d'aquest estiu i que, espero, podran ser útils a algú per a preparar el seu.

DATES DE VIATGE: Del 5 al 19 agost 2009
DURADA TOTAL: 15 dies, 14 nits

PROGRAMA DE VIATGE:
Barcelona - Istanbul: Vol Turkish Airlines (BCN - IST)
6 nits a Istanbul: Allotjament en un apartament Easy Home Istanbul
Istanbul - Kayseri: Vol Pegasus Airlines (SAW - ASR)
3 nits a Göreme: Allotjament a l'Hotel Taskonak
Kayseri - Istanbul - Izmir: Vol Turkish Airlines (ASR - IST) vol Pegasus Airlines (IST - ADB)
5 nits a Kusadasi: Allotjament en un apartament Whispering Sands
Izmir - Istanbul - Barcelona: Vol Pegasus Airlines (ADB - IST) vol Turkish Airlines (IST - BCN)

DIMECRES 5 D'AGOST DE 2009

El nostre vol surt de la nova Terminal 1 de l'aeroport de Barcelona a migdia
i arriba a l'aeroport Kemal Ataturk d'Istanbul a les 16:20 h, hora local. Ens donen dinar a bord, - molt bo, per cert - i arribem puntualment al nostre destí.
La primera cosa, ja se sap, treure els visats. Actualment, són 15 € cadascun.
Com en gairebé tots els nostres viatges, com allotjament hem triat un apartament: el Periwinkle Suite d'Easy Home Istanbul. Hem contractat un transfer amb el propietari de l'apartament i, quan arribem, ens està esperant. L'apartament està situat a la zona de Beyoğlu, a l'antic barri de Pera, al costat del liceu Galatasaray (Galatasaray Lisesi) i del famós carrer Istiklal (Istiklal Cadessi). Es tracta d'un apartament d'un dormitori, completament nou, amb mobiliari modern i amb totes les comoditats. Respon totalment al que apareix al seu lloc web. Absolutament recomanable!!

EASY HOME ISTANBUL. APARTAMENT PERIWINKLE

Ens instal·lem i sortim a la recerca d'alguna botiga o supermercat on comprar el menjar. El primer que ens cal és canviar diners, cosa que fem en un caixer, sense més problema que la comissió que ens cobraran en arribar a casa. De seguida trobem un supermercat petitó en una travessia d'Istiklal. Comprem les quatre coses que necessitem, les deixem a casa i aprofitem per fer una passejada per aquest carrer tan animat, fins a l'hora de sopar.
Per moure's per Istanbul, el millor és fer-se amb un Akbil. El seu nom prové de "Akilli Bilete", que significa bitllet intel·ligent. Es tracta d'un petit aparell que s'utilitza com a sistema de pagament electrònic en el transport públic. Per aconseguir-lo, cal anar a l'estació d'autobusos d'Eminönü (Eminönü Otobüs Duragi), al costat del pont de Gàlata (Galata Köprüsü). El venen a una taquilla amb en rètol que diu Akbil. Cal deixar 10 lires de dipòsit que recuperes al retornar-lo. Es carrega amb la quantitat que vols, en funció del nombre de viatges que has de fer. No cal patir gaire per la quantitat a carregar, perquè el pots recarregar tantes vegades com vols a les parades del tramvia i en unes quioscs destinats a aquest efecte que hi ha per tot arreu. Es distingeixen fàcilment, perquè tenen un cartell que diu Akbil. Cal dir que el transport a Istanbul té un sistema tarifari integrat, és a dir, que pots agafar més d'un transport amb un sol bitllet, si entre viatge i viatge no transcorre més de mitja hora.

1. Hola Lourdes!

Em pots donar alguna indicació de preu d'aquests apartaments a istanbul? A la web no surten les tarifes i tan sols necessito una petita orientació per saber en quin rang de preus es mouen...

Gràcies!

2. Disculpa'm Bertika. No havia vist el teu missatge. El preu de l'apartament era de 75 €, i el viatge el vam fer l'agost del 2009. T'ho dic perque tinguis en compte que eren preus d'estiu, però de fa un parell d'anys.
    Si et cal res més, ja ho saps.

Sento no haver-te respost abans
    Una abraçada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

EM SEGUEIXEN DES DEL FACEBOOK

SUBSCRIU-TE A LES ACTUALITZACIONS DEL BLOG

PER A SABER COM SONA TURQUIA

MusicPlaylist

VISUALITZA AQUEST BLOC EN CASTELLÀ

MAPA INTERACTIU DEL MEU VIATGE A TURQUIA

Inclou adreces d'interès i informacions d'horaris, preus, itineraris, etc.

PLÀNOL DEL METRO D'ISTANBUL

CONVERTIDOR DE MONEDA

QUINA HORA ÉS A TURQUIA?

TECLAT VIRTUAL EN TURC

EL TEMPS A ISTANBUL

ETIQUETES

aeroport Atatürk (2) Afrodisias (1) agraïments (1) Akbil (1) Ara Güler (3) arquitectura bizantina (2) arquitectura otomana (1) art bizantí (2) art otomà (1) Arto Tunçboyacıyan (1) Avanos (1) Aytaç Doğan (1) Bağlama (2) baklava (2) Basar de les Espècies (1) Basar Egipci (1) Bennu Gerede (1) Beyoğlu (3) Bilioteca de Cels (1) börek (2) buzuk (1) cacık (1) Cafer İşleyen (1) Capadòcia (4) Caravansarai (1) Cases del vessant de la muntanya (1) ceràmica (2) çerkez tavuğu (1) Chora (1) Cisterna Yerebatan (1) Clarinet (1) Concili de Nicea (1) ÇORBA (1) cuina turca (8) darbuka (1) Derinkuyu (1) Didimeion (1) Didyma (1) dolma (1) Dolmabahçe (1) drets (1) Educació (1) Èfes (1) Egeu (4) Erkan Gürer (1) Església de Santa Irene (1) Església Fosca (2) Eylem Atmaca (1) Ezginin Günlüğü (1) Fatih Akın (1) Fethiye (1) fıstığı (2) Fotografia (2) Galatasaray (1) gastronomia turca (8) Gezginti (1) Gökhan Tümkaya (1) Goran Bregović (1) Göreme (4) gözleme (1) Gran Basar (1) havuç (1) Hipòdam (1) humus (1) Hüsnü Arkan (1) Hüsnü Şenlendirici (2) internet (1) Islam (1) Ismail Tunçbilek (1) Istanbul (12) Istiklal Cadessi (2) Izmir (4) Iznik (2) kanun (2) Karaköy (2) Kariye (1) Kaymaklı (1) kebap (1) Kenan Erim (1) kırmızı biber (2) köfte (1) Kuşadası (4) lahmacun (1) lokanta (1) manifest (1) Mesquita Blava (2) Mesquita de Rüstem Paşa (2) Mesquita de Rüstem Pasha (1) Mesquita de Selimiye (2) Mesquita de Suleymaniye (2) Mesquita Nova (2) meyhane (2) meze (5) Milet (1) museu a l'aire lliure de Göreme (2) Música Turca (4) Nadir Göktürk (1) nay (1) Nazar Boncuğu (1) Nicea (1) Nihat Odabaşı (1) ocakbasi (1) Okan Bayülgen (1) Onno Tunç (1) Ortaköy (1) oud (1) Pammakaristos (1) Pamukkale (1) patlıcan (2) Patrimoni de la Humanitat (UNESCO) (5) Pera (1) peynirli (1) pide (2) Pont de Gàlata (1) premis (1) rajoles (2) raki (1) rakı (1) restaurant (1) şakşuka (1) salatası (1) Samos (2) Santa Sofia (1) saz (1) Selçuk (1) Serdar Bilgili (1) Sezen Aksu (2) sigara böreği (2) Söke (1) Sultanahmet (1) Tahsin Aydoğmuş (1) Taksim Trio (1) Tales (1) Tamer Yılmaz (1) tanbur (1) Topkapi (1) Torre Gàlata (1) Tünel (1) Turquia (1) Uçhisar (1) Ull de Nazar (1) Ürgüp (1) viatjar a Turquia (15) visat (1) Yaşasin Okulumuz (1) Yavuz Bingöl (1) yoğurt (3) yufka (4) zeytinyağlı (1)

CERCA EN AQUEST BLOC

GAUDIU DEL MEU BLOG RESPECTANT-LO

M'HAN ENLLAÇAT A...

BLOCS AMICS

PER A TROBAR-ME A FACEBOOK...

PERSONES QUE LLEGEIXEN AQUEST BLOC

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...